where is the best to buy cheap essays online buy paper bags for sweets cover letter for customer sales representative essay on internet services what is the best essay writing company pinellas county schools homework helpline big should i underline my title in an essay self help is the best help essay writing nc state personal statement helper writing college papers for cash big y homework helpline horse link ap world history compare and contrast essay help write essay my childhood days college essay help massachusetts registry

Ön a Frissmeleg oldal archívumát olvassa. Az oldal 2013. május 28-án megszűnt, azóta nem frissül. Az archívumot a Háttér Archívum működteti.

Meleg szemmel

Melegség és Megismerés Program

A Labrisz Leszbikus Egyesület és a Szimpozion Egyesület közös programja. A Labrisz 2000-ben, az Európai Unió PHARE Demokrácia Projektje támogatásával kezdett bele Melegség és megismerés című programjába, melynek célja, hogy segítsen olyan környezetet teremteni az iskolákban, diákok és tanárok között egyaránt, ahol tiszteletben tartják a tanulók sokféleségét, s ahol így meleg, leszbikus, biszexuális vonzalmai miatt sem érhet senkit semmilyen bántalmazás. Programunkat azoknak a diákoknak és tanároknak szervezzük, akik egy olyan világban szeretnének élni, ahol a másikkal beszélgetés folyik és nem elhallgattatás.

Ennek érdekében leveleket, E-mail-eket küldünk az ország összes, mintegy 1300 középiskolájába, melyben informáljuk őket programunkról, és felajánljuk, hogy iskolai (osztályfőnöki, emberismeret stb.) óra keretében beszélgetést vezetünk a témában.

Mi, a programban részt vevő tagok - tanárok, pszichológusok, humán szakos egyetemisták - előzetesen szakmai tréningen vettünk részt. Magunk is megtapasztaltuk kamaszkorunkban, mennyire nehéz megosztani bárkivel, ha az ember azt érzi, hogy meleg vagy leszbikus, milyen ellenségesnek tűnik az a közeg, amelyben az ezzel kapcsolatos kérdéseket senkivel sem lehet megosztani. Nekünk akkoriban nem adatott meg, hogy feltehessük kérdéseinket, és ne egyedül kelljen küszködnünk velük. Mindannyiunknak évekbe telt, amíg elfogadtuk és elfogadtattuk magunkat, és ezek az évek megspórolhatók lettek volna, ha vannak mintáink, ha nem övezi ezt a kérdést hallgatás és tilalom. Egy 1995-ös amerikai felmérés szerint a meleg, leszbikus, biszexuális és transznemű diákok esetében négyszer nagyobb az öngyilkosság veszélye; a félelem a kitaszítottság és az ezzel járó stressz miatt kétszer akkora a veszélye annak, hogy alkoholizálásba, dohányzásba vagy drogok használatába menekülnek.

Meggyőződésünk, hogy a diákok nem túl fiatalok ahhoz, hogy a melegségről beszéljünk velük - hallanak a melegségről otthon, a televízióban, a társaiktól. Gyakran látnak olyan tévéműsorokat és filmeket, amelyekben melegeket ábrázolnak, sokszor eltorzítva, nevetségessé téve. A mi célunk az, hogy megpróbáljuk lerombolni a sztereotípiákat, s elérjük, hogy a pedagógusok is részt vegyenek ebben. Ha melegségről beszélünk, akkor nem szexről beszélünk. Nem szexuális felvilágosítást végzünk, hanem igyekszünk eloszlatni azokat az előítéleteket, amelyek a melegekkel kapcsolatban sok emberben élnek.

Az foglalkozásokat lehetőség szerint egy nő és egy férfi vezeti, akik rövid bemutatkozás után a következő négy témát érintik, majd a diákok kérdéseinek adnak teret:

- melegek, leszbikusok, biszexuálisok és transzneműek mindenütt, minden társadalomban és a társadalom minden csoportjában vannak

- miért láthatatlanok mégis

- mi a homofóbia és a diszkrimináció

- mit tehetnek a diákok, ha környezetük előítéletesen viselkedik.

Sok meleg, leszbikus, biszexuális és transznemű fiatal még ma is úgy nő fel, hogy nem tud semmit más melegekről, vagy azt gondolja, hogy a melegek csupán egy törpe kisebbséget jelentenek, akik megvetésben élnek "perverziójuk" miatt. Sok heteroszexuális fiatal pedig nem tudja, hogy mennyiféle szempontból nem egyenlő esélyeken alapuló társadalomban él, és hogyan szorgalmazza a nyilvánosság, hogy bizonyos csoportokról és életekről ne essen szó, fenntartva ezzel egy-egy csoport ritkán vitatott, sőt észre sem vett privilégiumait. Az iskolák pedig hozzájárulnak ehhez, hiszen a legtöbb diák nem hall a melegek, leszbikusok, biszexuálisok és transzneműek létezéséről a középiskolában. A meleg, leszbikus, biszexuális és transznemű fiatalok közül sokan nem tudják elképzelni, hogy élhetnek diákként és felnőttként kiegyensúlyozott életet, a többiek pedig az előítéleteket és az elhallgatást tanulják meg, és aztán nem tudnak hogyan viszonyulni másokhoz, mikor kiderül, hogy ismerősük, barátjuk, testvérük, rokonuk, főnökük, munkatársuk, beosztottjuk vagy szomszédjuk meleg.

Programunk céljai tehát:

- Biztonságos környezetet teremteni, amely minden diák fejlődését szolgálja; minél többet eloszlatni azokból az előítéletekből, amelyekkel nagyon sokan a meleg, leszbikus, biszexuális és transznemű emberekre tekintenek.

- Olyan környezetet teremteni, amely tiszteletben tartja a tanulók sokféleségét, így a meleg, leszbikus, biszexuális és transznemű tanulókat és szüleiket is.

- Segíteni a pedagógusoknak, hogy megfelelően tudjanak reagálni, ha valakit szexuális orientációja miatt csúfolnak vagy zaklatnak, s válaszolni és segíteni tudjanak, ha egy tanulónak ezzel kapcsolatban kérdései, problémái vannak.

- Megismertetni a pedagógusokat a szexuális kisebbségekhez tartozó fiatalok számára elérhető segítő szolgálatokkal, hiszen gyakran előfordul, hogy a meleg diákok először tanáruknak tudják elmondani, ha így éreznek.

- Felhívni a pedagógusok, a diákok és családjuk figyelmét az elérhető szakirodalomra és forrásokra.

A Melegség és megismerés program keretében eddig megtartott több mint 250 foglalkozás sikeres volt. A megadott témakörökön belül a diákok kérdései határozták meg őket, és a középiskolások nyitottnak, elfogadónak bizonyultak. A foglalkozások után általában azt az érzésüket fogalmazták meg, hogy valóban furcsa, hogy nem találkoztak még olyan melegekkel, akik nyíltan beszéltek volna magukról, arról, hogy hogyan élnek melegként a társadalomban és szűkebb környezetükben, mikor jöttek rá, hogy melegek, és azt hogyan élték meg, hogyan fogadta el őket a családjuk, hogy miért gondolják fontosnak, hogy szó legyen róluk.

Programunkat a jövőben a pedagógusképzés irányába szándékozunk bővíteni.

Email: labrisz@labrisz.hu, info@szimpozion.hu

2017. 06. 23. Péntek

Magunkról

A FrissMeleg egy magyar LMBT híroldal. Célunk a hazai olvasóközönség számára az itthoni és külföldi meleg élettel kapcsolatos hírek közlése, minél naprakészebben. Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox.

TOVÁBB >>>

A FrissMeleg keres - társadalmi munkában - újságíráshoz és fordításhoz affinitást érző, tehetséges fiatalokat (és idősebbeket), a következő témakörökben: közélet, nagyvilág, kultúra, egészség, szórakozás és divat. Jelentkezés: foszerkeszto@frissmeleg.hu.

1 százalék

Videók

Partnerek

Szavazás

Szerinted milyen lesz 2011-hez képest, LMBT-szempontból 2012?

Lelkisegély

Felhívás

Ezen a napon történt...

Március 14.

  • 2007-ben ezen a napon hozta nyilvánosságra Fodor Gábor SZDSZ elnökjelölt a szabadságjogokról szóló politikai programját, melyben Kóka Jánoshoz hasonlóan csak „a házassággal azonos jogokat biztosító” regisztrált élettársi kapcsolat mellett foglalt állást.