Ön a Frissmeleg oldal archívumát olvassa. Az oldal 2013. május 28-án megszűnt, azóta nem frissül. Az archívumot a Háttér Archívum működteti.

Meleg szemmel

Sokat költenek a meleg turisták

2011-ben az LMBT turisták világszerte várhatóan 142 milliárd dollár forgalmat generálhatnak – olvasható a Tourprom nevű orosz turisztikai portálon. Az „Out Now” marketing ügynökség által végzett tanulmány megállapításai sokak számára megdöbbentőnek tűnnek, s kifejezetten a meleg turizmusra vonatkoznak.

Hamarosan megjelenik az ügynökség 2010-es jelentése a melegek és leszbikusok fogyasztói attitűdjeiről, elsősorban az utazás és turizmus területén. A tanulmány (melyből részleteket közöl a Tourprom) meglehetősen nagyméretű minta alapján készült. A kérdőívekre mintegy 30 ezer meleg válaszolt világszerte (23 országból, akik 10 nyelven beszélnek); csak Nagy-Britanniában nyolcezren válaszoltak. A dokumentum megjelenése 2011 elején várható, ám bizonyos eredményei már most napvilágot láttak. Az egyik legfontosabb megállapítása szerint azért is fontos foglalkozni a meleg turizmussal, mert az LMBT közösség utazó tagjai „régóta élen járnak az innovatív tendenciák és preferenciák terén”, így az általános turizmusra is nagy hatással vannak. A legújabb kiadvány egyébként első alkalommal fog foglalkozni Latin-Amerikával, Lengyelországgal vagy Japánnal – meleg turista szemszögből.

A tanulmány a 2011-es évre is kitekint, megbecsülve a meleg turisták fogyasztásának mértékét – mindennek a célja egyébként az, hogy az LMBT turistákat kiszolgáló turisztikai cégek pontosabban tudják elkészíteni a jövő évre vonatkozó üzleti terveiket. E szerint a világszerte élő melegek jövőre várhatóan 142 milliárd dollárt fognak elkölteni utazásaik során, beleértve az ottani szórakozásra költött összegeket is. A világelső természetesen az Egyesült Államok, mintegy 45,1 milliárd dollárral, őt követi Ausztrália, ahol azonban a legmagasabb az egy főre jutó turisztikai jellegű kiadás (3850 dollár). A legalacsonyabb egy főre jutó adatokat egyébként Argentínában és Mexikóban mérték (mindkét helyen 1592 dollár az éves érték). Az összehasonlítás természetesen nem lehet teljes, mivel csak 21 ország szerepel benne. Több ország – így Spanyolország és Olaszország – pedig nem lett rangsorolva. A becslések az elmúlt 12 hónap fogyasztási adatain alapulnak.

Az ügynökség vezetője, Ian Johnson szerint nagy jelentőssége van az úttörő jellegű munkának: „Ez az első alkalom az emberiség történetében, amikor sikerült megfesteni azt a gazdag és részletes képet, amely igazolja a homoszexuális emberek hihetetlen mértékű hatását a turizmusban”. A tanulmány eddigi eredményei azt is megerősítik, hogy a meleg családban élő melegek, akik házasok vagy bejegyzett élettársi kapcsolatban élnek, jóval többet utaznak (együtt) és költenek el.

Az „Out Now” marketing ügynökség egyébként kifejezetten a turizmus meleg szegmensével foglalkozik. Az eddigi eredményeket a legutóbbi londoni LMBT turisztikai kiállításon és vásáron mutatták be. Ezen az LMBT turizmussal foglalkozó utazásszervezők, ügynökségek, üdülőhelyek, légitársaságok és szállodák vesznek részt. A 2011-ben megjelenő kutatási eredmény ki fog térni az egyes országokra is, külön megnézve az ott élő melegekre jellemző trendeket. Ezek alapján azt is ki tudják majd szűrni, hogy melyek a melegek számára legvonzóbb turisztikai célpontok, időpontok és körút-programok, mely az utazási irodák számára is nagy segítség lehet a jövő meleg turizmusának megtervezése szempontjából. Mindezzel folyamatosan tudják megújulásra késztetni a turisztikai cégeket, hogy minél jobban ki tudják szolgálni az LMBT ügyfélkör igényeit.

fotók: gay.ru; tourprom.ru

Hanzli Péter

2020. 09. 08. Kedd

Magunkról

A FrissMeleg egy magyar LMBT híroldal. Célunk a hazai olvasóközönség számára az itthoni és külföldi meleg élettel kapcsolatos hírek közlése, minél naprakészebben. Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox.

TOVÁBB >>>

A FrissMeleg keres - társadalmi munkában - újságíráshoz és fordításhoz affinitást érző, tehetséges fiatalokat (és idősebbeket), a következő témakörökben: közélet, nagyvilág, kultúra, egészség, szórakozás és divat. Jelentkezés: foszerkeszto@frissmeleg.hu.

1 százalék

Videók

Partnerek

Szavazás

Szerinted milyen lesz 2011-hez képest, LMBT-szempontból 2012?

Lelkisegély

Felhívás

Ezen a napon történt...

Március 14.

  • 2007-ben ezen a napon hozta nyilvánosságra Fodor Gábor SZDSZ elnökjelölt a szabadságjogokról szóló politikai programját, melyben Kóka Jánoshoz hasonlóan csak „a házassággal azonos jogokat biztosító” regisztrált élettársi kapcsolat mellett foglalt állást.